loading...
گروه سون
nagmeh بازدید : 7913 نظرات (0)

صاحبه با يك گروه كار آساني نبود. چرا كه وقتي سوال را مي پرسيدي نمي دانستي از كدام يك از اين 3 نفر بايد جواب بخواهي. اما به هر حال بچه ها خودشان همكاري لازم را با هم داشتند و بيشتر آرش كه ليدر گروه «7» است، پاسخگوي سوالات ما بود.

گروه «7» با سريال زمانه بيشتر از پيش نام خود را بر سر زبان ها انداخت. صداي اين 3 خواننده در زمانه هم به زيبايي هاي آن افزود تا جدا از موفقيت هايي كه گروه تلويزيوني اين سريال رقم زدند، آرش و امير قنادي و كيارش پوزشي هم در آن سهمي داشته باشند. گروه سون كه با ترانه «دوستت دارم» در دل مردم جاي زيادي براي خود باز كرده، همچنان منتظر اجازه پخش آلبومش است و به نظر مي رسد با موجي كه آنها در سريال زمانه به راه انداختند هر چه زودتر بتوانند آلبوم خود را در دست مردم ببينند.

چرا «7»؟

امير: فكر مي كنند ما 7 نفر هستيم در صورتي كه ما به خاطر تقدس و اعجاز عدد 7 و اعتقادي كه به اين عدد داشتيم اسم گروه مان را seven گذاشتيم.

نفر اول گروه شما چه كسي است؟

«امير و كيارش»: آرش نفر اول ماست.

پس آرش قنادي تصميم گيرنده اول گروه seven است؟

آرش: چون هر گروهي به سرپرست نياز دارد من به عنوان ليدر گروه شناخته مي شوم.

دستور هم مي دهيد؟

امير: هميشه بايد كسي به عنوان ليدر در گروه باشد تا بچه ها به يك جمع بندي كامل و تصميم گيري برسند. آرش هم هميشه نظرات را جمع مي كند و بعد تصميم نهايي را مي گيرد.

چطور شد كه اصلاً خواننده شديد؟

آرش: قبل از اينكه گروهي به نام seven تشكيل شود من و امير با كيارش دوست بوديم، با هم ساز مي زديم و البته حرفه اصلي مان هم آهنگسازي است. يك روز تصميم گرفتيم خودمان آهنگ هايي را كه مي سازيم بخوانيم چون با احساس بيشتري مي توانستيم آهنگ هاي ساخته خودمان را بخوانيم. به خاطر همين با كار «ستاره»، استارت خواندن مان را زديم كه البته آن موقع تنها راه همين كليپ بود. بعد از كليپ ستاره «واست مي ميرم» ساخته شد كه آن هم جزو ماندگارترين ترانه هاي ما باقي ماند.

امير: البته بهتر است بگوييم در سال 84 استارت گروه با ترانه ستاره بود و در سال 85 ما با آهنگ «واست مي ميرم» شناخته شديم و در اسفند 87 آلبوم «با تو مي خونم» را به وسيله كمپاني ايران گام تهيه كرديم كه هنوز پخش نشده و همچنان منتظر اجازه پخش آلبوم مان از سوي وزارت ارشاد هستيم.

؟؟؟؟

قبل از اينكه خواندن تان را به صورت حرفه اي آغاز كنيد چقدر به خواننده شدن فكر مي كرديد؟

آرش: خب ما ترانه مي خوانديم اما بايد خودت را پيدا كني و بعد خواننده شوي. خيلي از خواننده ها ابتدا طور ديگري مي خوانند اما بعد متفاوت مي شوند و سرانجام به ثبات مي رسند اما ما از همان اول راه مان را مشخص كرديم. دوست داشتيم شنوندگان ما كارهاي متنوعي بشنوند و طوري كارمان را ادامه دهيم كه طرفداران مان آن را بپسندند و از راهي كه داشتيم دور نشوند.

قبول داريد در ترانه هايتان غم احساس مي شود؟!

اين غم در بعضي از ترانه هاي ما هست و معمولاً چيزي است كه مخاطب دوست دارد.

ترانه با ريتم هاي شاد هم خواهيد خواند؟

آرش: بله... طرفداران مان منتظر سورپرايز ما باشند. چون با انواع آهنگ و ترانه آلبوم جديدمان را ساخيم تا در نهايت آلبوم همان چيزي باشد كه مردم از آن راضي مي شوند.

چه زماني آلبوم تان پخش مي شود؟

آرش: فعلاً از آلبوم كنسرت خبري نيست. يك سال است كه اجازه اجراي كنسرت نداريم. 20 ماه است كه شعر و موسيقي مان مجوز گرفته اما در اين 20 ماه اجازه انتشار پيدا نكرده است. منتظريم كه انشاءالله مسئولان همكاري لازم را در اين زمينه انجام دهند تا آلبوم ما به دست مردم برسد.

تا به حال اتفاق افتاده در گروه بين شما جروبحثي اتفاق بيفتد؟

كيارش: غير از اين باشد، كار توليد نمي شود. يك موقع هايي وسط كار جروبحث مي كنيم و اصلاً براي اينكه كارمان خوب باشد با هم مي جنگيم؛ نظر مخالف يا موافق مان را مي گوييم و بعد به يك جمع بندي مي رسيم. در نهايت بايد به جمع بندي برسيم تا كار ساخته شود.

در گروه seven چه كسي بيشترين نظر متفاوت يا مختلف را دارد؟

امير: هر 3 نفر به يك اندازه هستيم. 2 نفر ممكن است گاهي با هم توافق داشته باشند و يكي مخالف... اما در نهايت هر چقدر كه با هم بحث كنيم، به يك نقطه نظر مشترك مي رسيم و بعد كار را مي خوانيم.

ترانه ها را چه كسي مي گويد؟!

آرش: بعضي ها را امير، بعضي ها را كيارش، بعضي ها را هم به صورت مشترك؛ البته با خانم مريم اسدي و عليرضا پيروزي كه در زمانه با ما همكاري داشتند و بيشتر با ما دوست هستند و برادر، همكاري داشتيم و آقاي افشين يداللهي هم كه جزو بهترين ترانه سراهاي ما هستند.

چه چيزي معيار اصلي شما براي انتخاب ترانه است؟!

آرش: تا الان سبك ما بيشتر سبك عاشقانه است، اما سبك كاري به معناي عاشقانه مثبت. ترانه خوب هم مشخص است؛ كساني كه ترانه كار كردن را بلد باشند از همان خط اول مي دانند چه بايد بگويند و چه از ترانه مي خواهند...

وضعيت موسيقي ايران را چگونه مي بينيد؟

كيارش: به نظرم آلبوم ها با فاصله كمي به بازار مي آيد و همين از ضعف هاي موسيقي ماست. يك خواننده گاهي سالي دو آلبوم به بازار مي فرستد و همين باعث مي شود نتوانيم به آن چيزي كه در موسيقي مي خواهيم برسيم. كلاً در مقايسه با موسيقي دنيا، خيلي عقب هستيم.

اين عقب افتادگي را بيشتر در چه مي دانيد؟

كيارش: نوازنده خوب نداريم، مديا نداريم، تصوير نداريم... خواننده و نوازنده با مديا خيلي بهتر مي تواند كارش را به مردم معرفي كند.

از حضورتان در سريال زمانه بگوييد... چه شد كه با اين فيلم همكاري كرديد؟

آرش: از طريق يكي از آشنايان با اسماعيل عفيفه و حسن فتحي آشنا شديم. در جلسه اي كه با آقاي فتحي داشتيم ايشان علاقمند به موسيقي بودند و نگاهي مثبت به آن داشتند. در فيمل هم طوري كار كردند و نشان دادند كه موسيقي مي تواند چگونه به يك جوان معتاد كمك كند. در نهايت اينكه از آقاي فتحي و عفيفه ممنونم كه براي پخش تصوير ما در اين فيلم، زحمات زيادي كشيدند.

كيارش: البته ما از چند سريال پيشنهاد داشتيم اما منتظر بوديم تا بهترين پيشنهاد را انتخاب كنيم و چه كسي بهتر از آقاي عفيفه...

تجربه بازيگري را هم در اين سريال داشتيد...

كيارش: براي ما هم خوب بود و هم جالب كه جلوي دوربين حضور داشته باشيم اما اولويت اين بود كه در نقش خودمان يعني خوانندگي بازي كنيم كه همين اتفاق افتاد.

دوست داريد دوباره به عنوان خواننده يك فيلم مقابل دوربين قرار بگيريد؟!

كيارش: بستگي به اين دارد كه چه چيزي پيش بيايد اما گروه ما نشان داده كه بيشتر كيفيت كار برايش مهم است تا كميت. همه از ما گله مي كنند كه چرا گروه seven كم كار است اما ما ترجيح مي دهيم كم كار باشيم اما كارمان را با كيفيت وارد بازار موسيقي كنيم.

امير قنادي: بي موبايل هرگز!

بزرگترين شيطنت شما از بچگي...

يك بار مامانم مهمان داشت. دوستانش آمده بودند خانه مان من هم رفتم و كفش هايشان را آن طرف حياط مان انداختم. وقتي مي خواستند بروند چقدر دنبال كفش هايشان گشتند. من هم مي گفتم برويد بگرديد، شايد آن طرف حياط افتاده باشد. كه مهمان ها رفتند و مادرم فهميد چه كاري كردم و دعوايم كرد.

هنر مورد علاقه شما غير از موسيقي؟

من علاقه زيادي به سينما دارم و بيشتر فيلم نگاه مي كنم.

بازي كدام هنر پيشه را مي پسنديد؟

خيلي از بازيگران را قبول دارم اما به نظرم مهدي هاشمي و پريناز ايزديار جزو بهترين بازيگران ما هستند. خانم ايزديار با اينكه زمانه جزو كارهاي اوليه شان بود خيلي قشنگ فيلم بازي كردند.

نقطه ضعفي كه شما داريد؟

بي موبايل هرگز... عادت دارم كه گوشي ام در دستم باشد.

در زندگي بيشتر به چه كسي وابسته هستيد؟!

به آرش كه از بچگي برادر و رفيق هم بوديم.

به تيپ و لباس چقدر اهميت مي دهيد؟

هيچي، صفر...

آرش و كيارش: نه بابا شوخي مي كند. بيشتر لباس هاي ما در كنسرت هم با سليقه و نظر امير انتخاب مي شود.

كيارش پوزشي: از هيولاي زيرزمين مان مي ترسيدم

بزرگترين سوال ذهن شما؟

علم بهتر است يا ثروت؟

بچه بوديد از چه چيزي خيلي مي ترسيديد؟

هميشه فكر مي كردم در زيرزمين خانه ما يك ديو وجود دارد. هيولايي كه منتظر من است.

الان از چه چيزي خيلي مي ترسيد؟

از اينكه در روند كاري مان وقفه بيفتد مي ترسم، به همان اندازه كه در بچگي از همان هيولاي زيرزمين خانه مان مي ترسيدم.

يك خصلت اخلاقي خوب شما؟

خونسرد هستم و دير عصبي مي شوم.

 تفريح مورد علاقه تان؟

فيلم. من كلاً به تماشاي فيلم و سينما علاقه زيادي دارم.

حرف آخر...

ما همه زندگي مان را گذاشتيم براي آهنگ هايي كه در 4، 5 دقيقه مردم آنها را گوش مي دهند. اميدواريم مردم از ما و صداي ما راضي باشند.

آرش قنادي: به خودم و كارم اعتقاد دارم

بهترين جمله اي كه شنيديد؟

اميد تنها چيزي است كه از ترس قوي تر است. اگر اميد داشته باشيد ترس نمي تواند شما را شكست دهد.

به چه چيزي خيلي اعتقاد داريد؟

به خودم و كارم.

از خواننده ها با چه كسي خيلي رفيق هستيد؟

خب ما چون در كرج ساكن هستيم به خاطر فاصله مكاني مان با بيشتر خواننده ها زياد نمي توانيم رفت و آمد داشته باشيم و بيشتر در حد دعوت به كنسرت با هم رفت و آمد داريم اما سيروان خسروي از دوستان خوب ماست. با بابك جهانبخش، علي سرابي، رضا صادقي، خشايار اعتمادي، بهروز صفاريان و پدرام كشتكار هم دوست هستيم.

بزرگترين معضل بچگي شما؟

كيبورد نداشتم.

الان؟

با وجود اينكه خيلي كيبورد خريدم باز هم فكر مي كنم ندارم.

 نقطه ضعف اخلاقي تان؟

يك خرده آدم جوشي و عصبي هستم اما بقيه بچه ها مي دانند چيزي در دلم نيست.

ارسال نظر برای این مطلب

نظرات برای این پست غیر فعال میباشد .
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 42
  • کل نظرات : 1067
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 145
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 18
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 21
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 187
  • بازدید سال : 1,327
  • بازدید کلی : 325,150
  • کدهای اختصاصی